Update brengt 5.1-kanaals surroundgeluid naar Denon Home Soundbar 550

30 september 2021 1 Minuut 10 Reacties
denon-home-soundbar-550-1

Denon kondigt vandaag een gratis firmware-update voor zijn Denon Home-assortiment aan. De nieuwste update voegt draadloos 5.1 surroundgeluid voor de Denon Home Soundbar 550 toe.

Eigenaren van de nieuwe soundbar kunnen Denon Home 150, 250 of via 350 nu als draadloze achterkant gebruiken. Ook wordt de Denon Home Soundbar 550 van een DSP-boost voorzien voor een verbeterde basrespons. Naast de vele updates voor het Denon Home-assortiment, worden alle HEOS Built-in-producten voorzien van een frisse nieuwe look voor de HEOS-app.

Dankzij de ondersteuning die de Denon Home Soundbar 550 biedt voor de 3D-audioformaten Dolby Atmos en DTS:X kunnen liefhebbers van homecinema nu een paar Denon Home-speakers draadloos als surround kanalen koppelen. Gebruikers kunnen voor grotere ruimtes of een beter basgeluid ook een Denon DSW-1H subwoofer aansluiten om de 5.1-surroundopstelling compleet te maken. De lagere frequenties worden naar de subwoofer gestuurd, zodat de soundbar alleen hoeft te zorgen voor meer helderheid en precisie. Deze configuraties zijn in te stellen met behulp van de HEOS-app.

De HEOS-app is ook in een nieuw jasje gestoken. De app beschikt over een nieuwe gebruikersinterface voor eenvoudigere navigatie en bediening van het muzieksysteem. De Denon Home U26 firmware-update is beschikbaar voor het merendeel van de Denon Home-gebruikers wereldwijd.


Laat een reactie achter

Wil je een notificatie ontvangen wanneer er (op jouw reactie) gereageerd wordt? Maak dan een account aan.

Inloggen

Reacties (3)

bj

bj
30 september 2021 om 13:17

koppelen werkt nog steeds niet. als ik de set up assistant van de heos 550 soundbar aanklik kan ik alleen de tv installeren

Inloggen
Gj

Gj
30 september 2021 om 13:53

Is het je al gelukt om de firmware update te downloaden? Mij nog niet namelijk. Alleen de Android app is bijgewerkt, maar ik krijg nog geen melding van nieuwe Firmware.
Ben benieuwd wanneer het precies en waar het wordt uitgerold

Inloggen
bj

bj
30 september 2021 om 17:48

Why are my Denon Home speaker(s) not updating to the latest HEOS firmware version?
Why are my Denon Home speaker(s) not working as an Alexa Built-in speaker?

If the Denon Home speaker(s) are showing the HEOS firmware version as 1.583.530, and not prompting to update to a newer firmware version, this may be because you also have an older HEOS (Series 1) device connected to the same network as the Denon Home speaker(s). Since the HEOS (Series 1) devices are not yet receiving a newer HEOS firmware update, the Denon Home device wouldn’t automatically receive the latest update to prevent the devices from function together.

If you still choose to receive the latest firmware updates on your Denon Home device(s) to support the latest features, this can be requested by contacting Denon customer support by going to Support Home Page (denon.com). Please submit in such case the Wifi Mac Addresses of your Denon Home devices. You will find these in the settings of your HEOS App: settings/system check/info about. Under the corresponding Denon Home device, please submit the digits found under WLAN (e.g.: 00:05:CD:XX:XX:XX)

Please be aware that once the update is installed on the Denon Home device(s), any HEOS (Series 1) device(s) will only function on their own or with another HEOS (Series 1) device and can no longer function with any HEOS Built-in devices that are on a newer firmware.

Inloggen
GJ

GJ
30 september 2021 om 18:01

Dank BJ voor het doorsturen van het artikel van de Denon support site. Dit had ik inmiddels ook gelezen.
Helaas lijkt het niet helemaal zo te werken. Ik heb mijn Heos1 speaker uit mijn setup verwijderd met een fabrieksreset.
Ook de andere apparaten naar fabrieksinstellingen gezet (home 150, 550 en DSW-1h).
Na het opnieuw instellen van de speakers wordt opnieuw de versie 1.583.530 geïnstalleerd. Helaas niet versie 2.x.

Heb Denon een support mail gestuurd met de graag om toch een upgrade uit te voeren.

Inloggen
bj

bj
30 september 2021 om 18:08

OK gj laat je ff wat weten hier dan ben wel benieuwd

Inloggen
GJ

GJ
01 oktober 2021 om 12:01

Ja, zal ik doen. Kans dat het meer dan vijf werkdagen duurt kreeg ik als reactie.

Ik kan ook nog nergens een download vinden van de firmware. Dan zou ik het daarmee oplossen

Inloggen
GJ

GJ
07 oktober 2021 om 11:36

Ik heb inmiddels contact gehad met Denon via 040-2507800 (keuze 2 en nog een keer 2).
Daar werd mij aangegeven dat collega’s in de UK mijn devices inmiddels op een white-list hebben gezet. Ik zou nu binnen een paar dagen de firmware update uitgevoerd moeten krijgen.

Mijn devices zijn op de Whitelist gezet door het support form in te vullen op https://support-uk.denon.com/app/ask.
Via de app heb ik specs naar mijzelf toegestuurd zoals Serialnummer, IP-adres, Lan mac, WLAN mac etc. Deze informatie heb ik meegestuurd in de support form.

Inloggen
GJ

GJ
11 oktober 2021 om 10:09

Inmiddels is de update op de achtergrond uitgevoerd en kan ik de speakers en subwoofer in een 5.1 opstelling configureren.

Dus via de supportdesk de specificaties doorgeven van je apparaten of bellen met Denon NL. Dan wordt het in gang gezet.

Succes en veel plezier ermee.

Inloggen
Remi van toorn

Remi van toorn
01 oktober 2021 om 23:48

Hallo allemaal,ook ik heb alles geprobeerd om een update te krijgen voor de subwoofer en de surrounds en soundbar maar niets lukt helaas.heb Denon een mail gestuurd over wanneer nu eindelijk de update eens komt.als ik iets weet ,laat ik het meteen weten groeten remi van toorn

Inloggen
Aad

Aad
18 oktober 2021 om 15:04

Probeer de update er op te zetten maar na 20 minuten gaat er een rood lampje knipperen en loopt alles vast. Dus maar weer teruggezet.
Denon hulplijn is na 45 mi uten nog niet bereikbaar.
Nu al spijt van deze aankoop

Inloggen