In gesprek met Nu.nl geeft Geert Mol, Marketing Manager Mobile bij Samsung Nederland, aan dat het bedrijf verwacht dat de Nederlandse tabletmarkt gestaag blijft groeien. In 2012 gingen er 1.8 miljoen tablets over de toonbank maar Samsung gaat er vanuit dat dit aantal in 2013 op 2.5 miljoen komt te liggen. Niet alleen de totale tabletmarkt zal groeien, ook verwacht het bedrijf het eigen marktaandeel te kunnen vergroten.
In 2011 had Samsung in Nederland nog een marktaandeel van 9 procent maar een jaar later was dit al 20 procent. In 2013 verwacht Samsung de groei door te kunnen zetten en een marktaandeel van 30 procent te kunnen realiseren. Dit zou neerkomen op 750.000 Samsung tablets die over de toonbank gaan. De Koreaanse fabrikant ziet vooral kansen bij consumenten die nog geen tablet hebben, wat op dit moment zo’n 65 procent van de Nederlandse huishoudens is. Daarnaast ziet Samsung de trend dat steeds meer huishoudens meer dan één tablet aanschaffen.
Focus op de zakelijke markt
Samsung focust zich echter niet alleen maar op consumenten. Het bedrijf ziet ook in de zakelijke markt veel mogelijkheden. In 2013 wordt er dan ook specifiek gefocust op zakelijke gebruiker, zowel qua tablets en laptops als qua smartphones. Volgens Geert Mol lopen de twee markten ook gedeeltelijk in elkaar over omdat steeds meer consumenten hun tablet of smartphone op kantoor willen gebruiken.
Nieuwe Samsung tablets in 2013
Het vergroten van het marktaandeel gaat natuurlijk niet zonder de introductie van innovatieve en aantrekkelijke producten. De verwachting is dat Samsung eind deze maand tijdens MWC 2013 haar nieuwe tablet line-up toont met onder meer de Galaxy Note 8.0 en een nieuwe Galaxy Tab 3 serie.
Reacties (2)