Nieuwe games Nintendo
“Ik wil het meest investeren in games voor smartphones,” aldus Furukawa tegenover Nikkei. Vreemd is dat niet; het bedrijf stapte pas in maart 2016 aan boord van de mobiele gamemarkt en heeft tot nu toe slechts een handjevol titels onthuld. Daardoor bedroeg de omzet uit die bedrijfstak in 2017 slechts vier procent van het totaal; zo’n 298 miljoen euro.
Het succes van de Pokémon-game, die ontwikkeld werd door het Amerikaanse bedrijf Niantic, heeft Furukawa doen inzien dat er meer te halt valt. Populaire personages als Mario en Zelda zouden immers makkelijk naar smartphones gebracht kunnen worden. Daar komt nog bij dat Nintendo Pokémon-gerelateerde games en merchandise zag stijgen door het succes van de AR-game.
Overigens heeft Furukawa ook nog bredere plannen. Vooral de Switch, de immens populaire gameconsole van het Japanse bedrijf, kan in nog meer regio’s verkocht worden. Momenteel is hij in vijftig landen te koop en daar wil hij op gaan uitbreiden, om ervoor te zorgen dat ook daar meer omzet uit behaald wordt.
Reacties (0)