Amazon Anytime
AFTV News schrijft dat Amazon op dit moment druk bezig is met een consumentenonderzoek voor de app Anytime. Het lijkt volgens hen te gaan om een app die al helemaal af is, maar nog verfijnd wordt. Centraal staat de simpele functionaliteit van het versturen van tekst, audio en video. Maar Amazon probeert Anytime op een aantal manieren te onderscheiden van de concurrentie.
Uit een document dat AFTV News in handen kreeg, blijken er een aantal manieren te zijn waarop Amazon dat zou proberen. Gebruikers kunnen net als in andere berichtenapps videobellen, maar kunnen dat ook met complete groepen doen. Verder zouden er spelletjes gespeeld kunnen worden in de app en kunnen mensen samen naar muziek luisteren, gezamenlijk voedsel bestellen en rekeningen betalen. Het heeft er zo alle schijn van dat Amazon een alomvattende app probeert te lanceren waarin zoveel mogelijk van zijn eigen diensten samenkomen.
Wordt Anytime een succes?
De vraag is echter of Anytime een succes kan worden. Dat hangt vooral af van een belangrijke vraag, namelijk of mensen de app wel vinden. Amazon heeft daar een belangrijke truc achter de hand. Gebruikers kunnen ogenschijnlijk met iedereen contact opnemen, zonder daar telefoonnummers voor nodig te hebben.
In plaats daarvan zou de Android en iOS-app werken op basis van de naam van mensen. Wellicht dat Amazon Anytime daarvoor integreert met andere berichtenapps en sociale media. Het zou de potentiƫle gebruikersschare erg groot maken en het is een handige manier om de app aantrekkelijker te maken. Het potentieel lijkt er wel te zijn, gezien de combinatie van veel interessante functies en een zo groot mogelijk publiek.
Reacties (0)