Review: PlayStation VR voor de Sony PlayStation 4

25 oktober 2016 2 Minuten 0 Reacties
sony-playstation-vr-1

Voor Wearables Magazine hebben we de PlayStation VR, de virtual reality-bril van Sony die met de PlayStation 4 werkt, uitgebreid getest.

Aangezien we op Homecinema Magazine regelmatig nieuwtjes over game consoles plaatsen willen we je deze review niet onthouden. Voor Wearables Magazine hebben we namelijk de PlayStation VR getest. DitĀ is de virtual reality-bril van Sony die met de PlayStation 4 werkt. In de uitgebreideĀ review nemen we de vr-bril onder de loep. Je gebruikt de headset in combinatie met de Dualshock 4-controller of de PlayStation Move-controllers.

Wat is de Sony PlayStation VR?

De PlayStation VR is een virtual reality-bril die werkt met de PlayStation 4-spelcomputer. Het apparaat kost 399 euro, maar helaas is het benodigde pakket niet meteen compleet. In de doos tref je namelijk de headset en wat oordopjes aan, en voor de rest dien je zelf de andere onderdelen te kopen. De Dualshock 4-controller heb je al (die krijg je immers bij de PS4), maar je zult zelf nog even een PlayStation Camera en PlayStation Move-controllers moeten kopen. Bovenop die 399 euro, komt dus nog eens ruim 125 euro aan extra uitgaven.

Tenminste, mits je die optionele accessoires niet eerder had gekocht. Het kan zijn dat je de controllers en camera al hebt, omdat je daar al heel enthousiast over was toen die verschenen voor de PS3. Heb je de hardware destijds al gekocht, dan is het goed om te weten dat de camera voor dat systeem ook werkt op de PS4. Sterker nog: de PlayStation Camera voor de PlayStation 4 is precies dezelfde camera, maar dan met een ander, moderner, design. Naast de bril zit er ook een extra kastje in de doos van de PSVR, inclusief alle kabels.

De recensie verder lezen

Wil je meer lezen over onze ervaringen met de Sony PlayStation VR? Dan kun terecht op Wearables Magazine, waar de uitgebreide recensie in z’n geheel te vinden is.