Smart TV is vooral in Nederland populair

03 september 2012 1 Minuut 0 Reacties
Philips-Smart-TV-2012

Smart TV lijkt vooral in Nederland populair te zijn, dat is althans wat Albert Momberg, verantwoordelijk voor het Smart TV platform bij Philips, in gesprek met Emerce laat weten. Momenteel zou 80 procent van van de gebruikers met een Philips Smart TV zijn TV gekoppeld hebben aan het internet.

We hebben het er steeds vaker over; Smart TV platformen die fabrikanten meeleveren op hun TV’s. Toch lijkt Smart TV vooral in Nederland populair te zijn, dat is althans wat Albert Momberg, verantwoordelijk voor het Smart TV platform bij Philips, in gesprek met Emerce laat weten. Momenteel zou 80 procent van van de gebruikers met een Philips Smart TV zijn TV gekoppeld hebben aan het internet.

Gemiddeld zou in Europa 50 procent van de consumenten die over een Philips Smart TV beschikt zijn TV gekoppeld hebben aan het internet om ook daadwerkelijk van de interactieve diensten gebruik te kunnen maken. In een aantal landen, waaronder Nederland, ligt dit percentage een stuk hoger met 80 procent. Daarnaast is volgens Momberg ook een toename te zien in het gebruik van applicaties. Begin dit jaar gebruikte 60 procent van de Smart TV bezitters minimaal één keer per dag een applicatie, momenteel ligt dit percentage op 75 procent.

Zoals verwacht zijn de applicaties die video on demand materiaal aanbieden (ook in de vorm van uitgesteld kijken) het populairst. Denk hierbij aan YouTube, Uitzending Gemist en RTL XL. Vorige week gaf Philips nog aan flink aandacht te besteden aan de uitbreiding van het Smart TV platform, onder meer met de toevoeging van de YouTube Rentals video on demand dienst en verbeterde sociale applicaties.

Momberg sprak ook over de inkomsten die uit het Smart TV platform gehaald moeten worden. Hij verwacht dat binnen niet al te lange tijd advertenties en video on demand diensten een belangrijk onderdeel van de inkomsten zullen zorgen.

Reacties (0)