Samsung houdt grip op Europese TV markt

13 juli 2011 1 Minuut 0 Reacties
Samsung-smart-tv-

We horen al weken vanuit verschillende hoeken dat Samsung in de VS en wereldwijd het beste verkopende TV merk is, maar ook in Europa heeft de fabrikant de touwtjes stevig in handen. Recent onderzoek van GfK toont dat Samsung van januari tot mei 30,8 procent van de LCD TV markt in handen had. In mei was dit zelfs 31,9 procent.

De Koreaanse rivaal LG had in mei een marktaandeel van 15,9 procent. In de premium TV sectoren deed Samsung het nog beter met 39,4 procent in de 40 inch en groter LCD markt en 39,5 procent in de Full HD LCD markt. Wanneer we alleen naar 3D kijken had Samsung in mei zelfs meer dan 50 procent van de markt in handen en 45,5 procent over de eerste vijf maanden van dit jaar. In de VS doet Samsung het in mei iets beter met maar liefst 58,4 procent van de 3D TV markt. In de eerste vijf maanden van dit jaar kwam in Europa Sony tot 23,8 procent, Panasonic tot 10,3 procent en LG tot 8,1 procent.

Bron: Whathifi

Reacties (0)