Review: Sonos Move – veelzijdiger dan ooit, maar schiet net tekort

06 oktober 2019 1 Minuut 0 Reacties
sonos-move-foto-1

Sonos heeft wat te bewijzen met de Sonos Move. Dit moet de meest veelzijdige speaker van de Amerikaanse fabrikant van dit moment zijn. Hoewel die bewering technisch gezien klopt, vinden we het prijskaartje van 399 euro eigenlijk te veel geld voor de bluetooth- en wifispeaker.

Veel fans van het merk Sonos hebben er misschien wel jaren op gewacht: ondersteuning voor bluetooth. Je zou het misschien niet verwachten met speakers die tegenwoordig alles via een wifiverbinding kunnen regelen — maar bluetoothspeakers hebben als grote voordeel dat je helemaal zelf bepaalt naar welke muziekstreamingdienst je luistert. Je bent niet verplicht iets te kiezen dat Sonos ondersteunt of voor Spotify te gaan (ook al is dat de grootste muziekstreamingdienst van dit moment). De keuze is dit keer echt aan jou.

Hoewel Sonos al jaren bekend staat om zijn multiroommogelijkheden en dat begrip voor menig huishouden toegankelijk gemaakt heeft, zijn het de simpele bluetoothspeakers van merken als JBL, Teufel en meer die furore maken als het op draagbaarheid aankomt. Niet alleen hebben gebruikers van dergelijke speakers de mogelijkheid alle muziek af te spelen die ze willen (zelfs lokaal opgeslagen muziek zonder meteen toegang te verlenen tot foto’s, media en andere bestanden), ook kunnen ze overal naar hun muziek luisteren.

Daarom is de Sonos Move een behoorlijk belangrijke speaker voor het bedrijf, aangezien het beide elementen van een bluetoothspeaker nu combineert met een wifiluidspreker. Dit is geen nieuw product natuurlijk, aangezien dergelijke luidsprekers al bestaan, maar voor Sonos is dit de eerste keer. En hoewel de fabrikant aanvankelijk een zeer positieve indruk achterlaat, merken we al snel dat we bepaalde dingen missen. Speakers die 399 euro kosten moeten een hoop doen om te overtuigen — hoe gaat het de Sonos Move af?

Je leest er alles over in de review op Homecinema Magazine!