LG introduceert robots voor hotels en supermarkten

04 januari 2018 1 Minuut 0 Reacties
LG robots

LG heeft drie nieuwe robots geïntroduceerd voor hotels en supermarkten. Deze conceptrobots brengen met behulp van AI innovatief gemak en en emotionele interactie in het leven van de consument.

Vorig jaar op de CES in 2017 lanceerde LG al een eerste robot line-up. Op de 2018-editie voegt LG nog drie nieuwe conceptrobots toe aan de line-up. De robots zijn bedoeld voor toepassingen in hotels en supermarkten.

Het gaat om de Serving Robot, de Porter Robot en de Shopping Cart Robot. De eerste twee robots doen dienst in hotels. De Serving Robot kan 24 uur maaltijden en drankjes bezorgen aan hotelgasten dankzij het ingebouwde dienblad. De Porter Robot is ontworpen om bagage van en naar de kamers te brengen van de hotelgasten. Ook is het mogelijk om in en uit te checken en te betalen bij de robot.

Robot biedt hulp in de supermarkt

De Shopping Cart Robot doet dienst in de supermarkt. De robot helpt klanten om producten te scannen, waarbij er informatie over het gescande product wordt getoond. Ook kan de robot bijhouden wat er in het boodschappenkarretje ligt en helpt de robot klanten om producten te vinden.

De robots vallen onder het LG CLOi-merk, dat het AI-merk van LG is voor consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Deze worden parallel met de ThinQ-producten ontwikkeld.

Vorig jaar introduceerde LG de Hub Robot, de Lawn Mowing Robot, de Airport Guide Robot en de Airport Cleaning Robot. De laatste twee zijn daadwerkelijk in gebruik op de internationale luchthaven Incheon in Zuid-Korea.

Reacties (0)