bluetoothprobleem Google Home
Het probleem doet zich voor als je met je smartphone via bluetooth connectie maakt met Google Home. Zet je bijvoorbeeld muziek aan, dan merk je dat de muziek na een paar minuten stopt. Je hoort vervolgens het geluid dat aangeeft dat de verbinding is verbroken en je ziet op je telefoon inderdaad dat er geen connectie is. Je moet dan zelf de verbinding weer opnieuw maken, maar vervolgens treed er wederom na een paar minuten – al is het bij anderen soms wel vijftien minuten – een verbindingsprobleem op.
Hoewel er manieren zijn om dit euvel te omzeilen, is dit uiteraard niet de manier waarop Google Home zou moeten werken. Veel klanten zijn op het internet gaan zoeken naar oplossingen en hebben hun beklag gedaan bij Google, onder andere via supportforums. Google heeft echter ruim een jaar weinig losgelaten over dit probleem met de slimme speaker, tot nu. Het heeft op Twitter eindelijk gereageerd op de klachten:
“Het spijt ons dat dit probleem er is. Ons team weet ervan en werkt aan dit issue. We komen terug met een bericht wanneer we een update kunnen melden.”
Toch hoef je niet alleen achterover te hangen en te wachten, want hoe meer mensen aangeven dat er problemen zijn, des te meer prioriteit wordt er aan het probleem gegeven. Het is aan te raden om bij problemen tegen je speaker te zeggen: “Hey Google, send feedback”. Spreek vervolgens uit: “GHT3 bluetooth IN keeps on disconnect” en je geeft zo bij Google heel specifiek aan om welk probleem het gaat.
Google Home
Heb je hier ook last van? Je kunt twee dingen doen om het op te lossen, zo schrijft AndroidPolice. Je kunt in plaats van de telefoon verbinding te laten maken met de speaker, de speaker verbinding laten maken met de telefoon. Dat doe je door te zeggen: “Hey Google, connect to bluetooth”. Je kunt ook bluetooth geheel omzeilen door via wifi te luisteren. Hiervoor ga je in de Google Home-app, kies je de speaker en kies je ‘cast my audio’.
De oplossingen verdienen niet de schoonheidsprijs, maar ze zorgen er wel voor dat je Google Home kunt gebruiken waarvoor hij onder andere is bedoeld. Er is namelijk nog geen zicht op wanneer Google met een oplossing komt.
We're sorry for the trouble! Our team is already aware of this and we're working on a fix, we'll bubble this up to our team and check back in once we have an update. Hang tight!
— Google Nest (@googlenest) February 14, 2020
Reacties (0)