Frustratie bij consument over slechte apps bij smart home-producten

31 januari 2016 1 Minuut 0 Reacties
domotica

Consumenten zijn erg geïnteresseerd in smart home technologie, maar raken bij het gebruik ervan in toenemende mate gefrustreerd door slecht werkende en trage apps, waarmee de apparatuur in huis bediend moet worden. Dit toont onderzoek van Argus Insights aan.

Internetbandbreedte

Consumenten schaffen vol verwachting een mooi smart home-apparaat aan, die ze op papier zouden moeten kunnen bedienen vanaf hun smartphone. Waar dan ook ter wereld. Echter, ze lopen vaak tegen de beperkingen van internetbandbreedte aan, en domweg slecht geschreven apps. De app-ontwikkelaars hebben volgens het onderzoek van Argus Insights nog aardig wat werk te doen om consumenten te overtuigen dat de smart home technologie echt handig is.

Philips

Philips komt uitgesproken negatief uit het onderzoek. Honeywell heeft de beste smart home-apps.  Het grootste probleem met de apps is de functionaliteit. Videostreaming-apps werken traag, het duurt lang voordat de beelden zijn gebufferd en ze vallen vaak uit. Het kan te maken hebben met de kwaliteit van het wifinetwerk in huis, maar doorsneeconsumenten willen gewoon dat hun dure spullen werken, dus het probleem ligt op het bordje van de fabrikanten.

Bedienings-apps

Sommige consumenten zien zich gedwongen om twee apparaten te gebruiken voor hun smart home apparatuur, zoals een iPhone én een iPad. Dat kan handiger, vinden consumenten, die de kwaliteit van de bedienings-apps in toenemende mate meenemen in hun beslissing om een smart home apparaat aan te kopen.

Klein lichtpuntje in het onderzoek is dat de kwaliteit van de smart home-apps de laatste tijd licht is toegenomen, volgens de consumenten.

Reacties (0)