‘Samsung stelt verwachting tabletverkopen naar beneden bij’

17 mei 2014 1 Minuut 0 Reacties
Samsung-Galaxy-TabPRO-8-4-review-gebruik

Dat de tabletmarkt dit jaar niet zo hard meer groeit als voorgaande mag inmiddels duidelijk zijn. Uit verschillende onderzoeken bleek al dat veel consumenten inmiddels voorzien zijn van een tablet en daardoor de groei afvlakt. Ook Samsung, één van de grootste spelers in de tabletmarkt, lijkt hier last van te hebben. Volgens nieuwe berichten stelt het bedrijf de verwachting voor het aantal tabletverkopen daarom naar beneden bij.

Het Koreaanse ETNews heeft deze week een artikel gepubliceerd waarin bronnen uit de industrie aangeven dat Samsung het verwachte aantal verkochte tablets voor 2014 verlaagd heeft. De Koreaanse fabrikant ging uit van 70 tot 80 miljoen verkochte tablets in 2014 maar dit zou nu verlaagd zijn naar minder dan 60 miljoen stuks. Daarbij zou Samsung de lancering van verschillende low-end en mid-end toestellen, welke in april en mei gepland stonden, geschrapt hebben.

De reden dat Samsung de verwachtingen naar beneden bijstelt is dat de vraag naar tablets lager blijkt dat verwacht. Minder consumenten dan verwacht kiezen ervoor een desktop of notebook te vervangen voor een tablet. Daarbij zijn veel mensen reeds voorzien en dus worden er minder snel nieuwe tablets gekocht. Onder meer uit onderzoek van Gartner blijkt dat de tabletmarkt dit jaar met 38,6 procent groeit, 30 procent minder dan de groei van 68 procent in 2013.

Dat Samsung de verwachtingen voor dit jaar bijstelt betekent echter niet dat het assortiment uitgedund wordt. De Koreaanse fabrikant heeft dit jaar al diverse nieuwe tablets op de markt gebracht, waaronder de middenklasse Galaxy Tab 4 tablets en de high-end Galaxy TabPRO modellen. Ook kunnen we nog nieuwe high-end tablets verwachten want Samsung heeft op 12 juni een evenement gepland staan waar waarschijnlijk de Galaxy Tab S tablets met amoled-display gepresenteerd worden.

Reacties (0)