Dell gelooft niet in iPad voor zakelijke markt, Microsoft gelooft niet in tablets

30 maart 2011 1 Minuut 0 Reacties
iPad-2-smartcover

We zien wel vaker dat fabrikanten die in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld zijn met modder gaan gooien en dat zien we nu ook in de tablet markt. De vraag naar de iPad 2 overtreft elke verwachting, maar dat houdt Dell niet tegen om even uit te halen naar de tablet met de suggestie dat deze gefaald heeft - en zal blijven falen - om de zakelijke markt te veroveren. Ondertussen laat Microsoft weten twijfels te hebben over het voortbestaan van de totale tablet markt.

Tegenover CIO Australia heeft marketing manager van Dell, Andy Lark, gezegd dat “open, capabel en betaalbaar zal winnen, niet gesloten, duur en bedrijfseigen” en dat het enthousiasme rond de iPad iets is van korte termijn. De prijs van de tablet en de beperkingen van Apple’s ecosysteem zou volgens Lark niet werken in open, verbonden bedrijven. “Een iPad met alle accessoires kost je als bedrijf al snel 1.500 dollar wat gewoon niet te doen is.”

Toch klinkt dit nogal overtrokken en lijkt het of Lark de duurste van de duurste accessoires in gedachten heeft. Maar, dat Apple’s ecosysteem niet open genoeg is voor grote bedrijven is op zich wel een punt.

Microsoft’s global chief research and strategy officer, Craig Mundie, heeft recentelijk laten weten dat er een belangrijk verschil is tussen mobiel en draagbaar. Ook liet Mundie weten te twijfelen over de houdbaarheid van de tablet markt. Volgens Mundie is mobiel iets dat je gebruikt terwijl je beweegt, en draagbaar is iets dat je gebruikt wanneer je beweegt. Dit zou volgens de beste man met elkaar in conflict kunnen komen en daarom zien we volgens hem nu tablets verschijnen die de ruimte er tussenin vullen.

Mundie was niet duidelijk over wat nu exact de tablet markt de das om zou doen. Microsoft’s Windows 7 OS, hoewel beschikbaar op een aantal tablets in de markt, krijgt niet echt de aandacht die het wel en het marktaandeel wil maar niet groeien.

Reacties (0)