Vanmorgen las ik een artikel op de website CNET waarin gemeld werd dat ASUS UK belooft dat er in de UK geen modellen met Wifi problemen verkocht worden. De fabrikant geeft aan: “After extensive checks we can confirm that no units have been supplied to the UK with a known Wi-Fi issue.” Deze uitspraak was natuurlijk reden om eens contact op te nemen met ASUS Benelux want zover zitten wij niet af van de UK.
Opvallend genoeg laat ASUS Benelux hetzelfde weten als ASUS UK, al is het niet echt een belofte. ASUS Benelux zegt; “Wifi zou geen probleem moeten hebben. Als dat wel zo is raden we de consumenten aan om contact op te nemen met ons service center op 0591570290.” Het is een ander keuze qua woorden maar hieruit kunnen we wel opmaken dat er ook in Nederland in principe geen modellen geleverd moeten zijn die over het bekende Wifi probleem beschikken.
Niet tevreden? Geld terug!
Ook hebben we ASUS ter bevestiging gevraagd wat de mogelijkheden voor consumenten zijn die niet tevreden zijn over de Wifi en GPS functie, met als reactie; “In Nederland is het ook zo dat als mensen echt niet tevreden zijn over het product omdat ze een betere werkende GPS verwachtten dan kunnen hun geld terug krijgen bij de winkel waar ze hem hebben gekocht. Mochten zij de klant niet kunnen of willen helpen dan kunnen ze contact opnemen met ons service center op 0591570290 en dan zullen zij zorgen dat het wordt opgelost.”
Hier spreekt ASUS ook niet over Wifi problemen dus het lijkt erop dat dit probleem eigenlijk niet eens meer echt erkent wordt door de fabrikant. Overigens is er vandaag wel een update uitgerold die een aantal grafische fixes brengt en daarbij melden sommige gebruikers ook een verbetering in het GPS signaal.
Het is een wat onduidelijk verhaal en hoe het kan dat sommige mensen dan toch Wifi problemen hebben blijft een raadsel. Zouden het geïmporteerde modellen kunnen zijn? Zou alleen de eerste Nederlandse levering er last van kunnen hebben? Of wordt het Wifi probleem overdreven?
Reacties (35)