De Amazon Kindle Fire werd in november afgelopen jaar gelanceerd met als unique selling points de lage prijs van 199 dollar en de strakke integratie met ’s werelds grootste online winkel. De tablet was meteen een groot succes en dat succes lijkt alleen maar door te zetten. In december was het marktaandeel 29,4 procent en in januari was dit al gegroeid tot 41,8 procent. Android tablets van andere fabrikanten moeten allemaal marktaandeel inleveren. In de percentages wordt overigens alleen gekeken naar tablets die actief gebruikt worden op het internet.
Samsung staat nog steeds op plek twee in de Amerikaanse Android tabletmarkt. In december bedroeg het marktaandeel nog 23,8 procent maar dat is inmiddels gezakt tot 15,4 procent. De derde stek is voor Motorola. Het bedrijf dat de Xoom ontwikkelde heeft momenteel een marktaandeel dat van 11,8 procent gezakt is naar 7 procent. ASUS en Toshiba maken de top 5 compleet met ieder ongeveer 6 procent marktaandeel.
Uit het onderzoek van comScore bleek ook dat consumenten met een 10.1 inch tablet de meeste pagina’s op het web bekijken. In februari lag dit gemiddeld op 125. Consumenten met een 7 inch tablet als de Kindle Fire bekeken gemiddeld 90 pagina’s.
Bron: The Verge
Reacties (0)