Rdio biedt muziek aan op basis van concertbezoeken

12 februari 2015 1 Minuut 0 Reacties
rdio

De muziekstreamingdienst Rdio gaat muzieksuggesties aanbieden op basis van je concertbezoeken, maar voorlopig alleen in Noord-Amerika. Of deze functie ook naar Nederland komt, is nog niet bekend.

Rdio combineert concertbezoekgeschiedenis

De muziekstreamingdienst Rdio is de samenwerking aangegaan met de Noord-Amerikaanse concertkaartenverkoper AXS en geeft hen voor een gelimiteerde tijd van dertig dagen gratis toegang tot Rdio. Deze actie geldt voorlopig alleen voor de mensen in Noord-Amerika en het is nog onduidelijk of we een dergelijke promotie in Nederland mogen verwachten. Op het eerste gezegd lijkt dit een simpele manier om mensen aan Rdio te laten wennen, aangezien de dienst nog een hoop te winnen heeft. Maar onder de deal schuilt echter meer.

Eén van de voordelen van het Rdio-abonnement dat je bij een bezoek aan een concert krijgt, is het feit dat de muziekstreamingdienst vervolgens muziek gaat aanbieden op basis van je concertbezoekgeschiedenis. Ook krijgen gebruikers notificaties binnen wanneer een band of muzikant nieuwe muziek heeft toegevoegd aan de dienst. Dit is echter niet de eerste keer dat een streamingdienst samenwerkt met een concertorganisatie. Onder andere Spotify liet je al eerder kaartjes kopen, direct vanuit de app, van muzikanten uit je playlists.

Rdio is een muziekstreamingdienst die is opgericht door Skype-oprichters Niklas Zennström en Janus Friis. De dienst heeft te maken met enorm veel concurrentie op de Noord-Amerikaanse markt, dus is het van belang om nieuwe features te blijven aanbieden. Eerder had Rdio al een troef in handen met een familieabonnement, waarbij familieleden korting kregen op de dienst wanneer meer leden zich aanmeldden. Het duurde niet lang voordat Spotify hetzelfde model introduceerde – wie weet gaat dat nu weer gebeuren.

Reacties (0)