Netflix
Netflix heeft twee mooie doelen voor zichzelf opgesteld. Ten eerste wil het bedrijf overal op de wereld verkrijgbaar zijn, op elk mogelijk apparaat, en ten tweede heeft de videostreamingdienst het plan om de komende vijf jaar met wel twintig nieuwe series op de proppen te komen. Dat zegt althans chief content officer Theodore Sarandos. Die twintig originele series staan dan naast gevestigde series zoals Friends en de andere originele content in de vorm van films, zoals het vervolg op Crouching Tiger, Hidden Dragon.
Sarandos geeft aan dat die nieuwe content ongeveer elke twee, drie weken zou moeten verschijnen. Ook geeft hij aan dat die series niet voor iedereen bedoeld zijn, maar voor specifieke doelgroepen binnen de abonnementenhouders van Netflix. Verder liet de uitvoerende weten dat hij zich niet verplicht voelt dat nieuwe series het net zo goed moeten gaan doen als House of Cards en Orange is the New Black, omdat daar ook weer een risico aan zit. Sarandos is echt van plan series te maken voor degenen die dat leuk vinden.
Dat is natuurlijk een beetje een vreemde opmerking en het lijkt erop alsof Sarandos zich al aan het indekken is. Morgen verschijnt de serie Marco Polo online bij de videostreamingdienst en de eerste mensen die al hebben mogen kijken, zijn niet laaiend enthousiast over de televisieserie. Misschien is die serie dan niet voor hen bedoeld, zou je bijna denken. Eerder maakte Netflix al bekend dat de serie House of Cards volgend jaar februari weer van start gaat. Orange is the New Black keert pas weer in juni van het volgende jaar terug.
Reacties (2)