Netflix gaat veel meer eigen content produceren

08 december 2015 1 Minuut 0 Reacties
netflix-lego-2016

De videostreamingdienst Netflix heeft laten weten zich in 2016 nog meer dan ooit te willen richten op het produceren van originele content. Dat maakt de man die verantwoordelijk is voor alle content op Netflix, bekend tijdens een presentatie.

Meer originele content voor Netflix

Mocht je een fan zijn van de originele content van de videostreamingdienst Netflix – zoals Jessica Jones, House of Cards of Master of None – dan hebben we goed nieuws: Netflix is namelijk voornemens zich meer te concentreren op originele content. Dat maakt chief content officer Ted Sarandos, de man die bij Netflix verantwoordelijk is voor de content, bekend tijdens een presentatie. Sarandos geeft aan dat de dienst in 2016 31 eigen series zal produceren – in 2015 lag dat aantal op zestien. Dat is dus bijna een verdubbeling.

Daarnaast werkt Netflix aan tien nieuwe films, dertig series voor kinderen, twaalf documentaires en tien stand-up specials. Sarandos geeft aan dat dit ‘niet alleen volume is, maar ook kwaliteit’. Deze snelle groei lijkt uit de vicieuze cirkel te komen waarin Netflix nu zit: omdat Netflix zoveel eigen producties maakt, zijn netwerken minder snel geneigd hun content naar de dienst te brengen (want daar zou dan niemand naar kijken), waardoor Netflix wederom meer eigen producties moet maken om relevant te blijven op de markt.

Helaas heeft Sarandos niet bekendgemaakt of al die content wereldwijd wordt gemaakt of dat een deel daarvan slechts naar enkele markten komt.

Reacties (0)