Telecompaper heeft 1.800 Nederlanders gevraagd of zij een abonnement op Netflix willen gaan nemen en 10 procent van de ondervraagden geeft aan dit te overwegen. Opvallend is echter dan 30 procent van de ondervraagden aangeeft Netflix nog helemaal niet te kennen. Op dat punt is er dus nog wat werk aan de winkel voor de video-on-demand dienst.
Uit het onderzoek blijkt verder dat met name bezitters van een tablet overwegen een abonnement te nemen op de dienst. Volgens Telecompaper heeft van alle consumenten die twee of meer tablets hebben 18 procent de intentie om Netflix aan te schaffen. Hierbij wordt aangegeven dat de prijs dan niet teveel mag afwijken van de prijs in andere landen maar de prijs is onofficieel al bekend; 7,99 euro per maand. Van de consumenten zonder tablet denkt 6 procent na over een abonnement.
Kijkend naar de leeftijdscategorieën dan wordt duidelijk dat Netflix met name bekend en populair is in de groep van twintigers. 15 procent van de consumenten van 20 tot 29 jaar overweegt een abonnement op Netflix te nemen.
Er ontbreken echter nog belangrijke details over Netflix in Nederland. Zo is nog niet bekend wat het aanbod van films, series en andere content precies in zal houden.
Reacties (0)