Tijdens de IFA Global Press Conference liet Samsung vandaag weten dat de verwachte 3D TV verkopen voor 2012 op een magere 30 procent liggen, gezien over de gehele industrie. De fabrikant verwacht dit jaar veel meer van Smart TV, het relatief nieuwe platform voor TV’s waarmee consumenten interactief kunnen werken en wat de TV meer het middelpunt van het thuisnetwerk maakt. 60 procent van de 60 miljoen TV’s die Samsung dit jaar verwacht te verkopen zullen uitgerust zijn met het Smart TV platform van de fabrikant.
Het grote probleem van 3D is nog steeds de prijs. Hoewel de prijzen de laatste maanden al flink gedaald zijn, en eigenlijk alweer op hetzelfde niveau liggen als high-end 2D TV’s, ziet de consument 3D nog steeds als een element waar extra voor betaald moet worden. Zoals ik al vaker aangegeven heb is het aan zowel fabrikant als consumenten om te gaan inzien dat 3D niet meer dan een feature is die je wel of niet kunt gebruiken. Het is vergelijkbaar met Smart TV. Dit gebruik je wel of niet en het zit toch op bijna alle betere modellen van de grotere fabrikanten.
Bron: Slashgear
Reacties (1)