Samsung bezit bijna de helft van de 3D TV markt in Noord Amerika en Europa

26 april 2011 1 Minuut 0 Reacties
Samsung-Megamind

LG mag dan hard roepen dat de 3D TV oorlog begonnen is en dat zij zal overwinnen, maar de meest recente statistieken tonen dat de fabrikant dan nog een lange weg te gaan heeft. Koreaanse rivaal Samsung is namelijk de dominante fabrikant in de 3D TV markt van Noord Amerika en Europa. In het eerste kwartaal van dit jaar was Samsung verantwoordelijk voor bijna de helft van de 3D TV verkopen in deze markten, terwijl LG het moet doen met minder dan 10 procent marktaandeel.

Samsung’s 3D TV ’s namen een aandeel van 48,8% in de Noord Amerikaanse markt. Sony volgt met 27,4%, Panasonic met 13,9% en LG met maar 6,6%. In Europa doet Samsung het nog beter met een aandeel van 49,9%. Sony heeft 23,4% in handen, Panasonic 10,2% en LG 7,7%.

Dat de passieve Cinema 3D techniek overwint moeten we nog zien. Ondanks de aantrekkelijke voordelen van de techniek, zoals goedkopere en lichtere brillen, worden de actieve 3D techniek nog steeds geprefereerd door Panasonic, Samsung en Sony. Active shutter 3D TV’s hebben 88,5% van de Noord Amerikaanse en 83,5% van de Europese 3D TV markt in handen.

De statistieken, gebracht door Samsung, komen van marktonderzoekbureaus NPD en GfK.

Reacties (0)