Na Ziggo heeft ook KPN de kwartaalcijfers bekend gemaakt. Het eerste kwartaal heeft KPN 116.000 nieuwe klanten blij kunnen maken met interactieve televisie. KPN heeft nu in totaal 1.128.000 iTV klanten en kan zich de op één na grootste TV-provider van het land noemen met zijn marktaandeel op de tv-markt van 24 procent. KPN hoopt deze klanten te verleiden om meer producten af te nemen. Dat kan de provider namelijk wel gebruiken, want de overige cijfers waren minder positief.
Daling Digitenne aansluitingen
De afgelopen 3 maanden zag KPN bijna 37.000 Digitenne aansluitingen verdwijnen, waarmee het totale aantal aansluitingen nu op 717.000 komt. Het marktaandeel op de breedbandmarkt is stabiel gebleven en blijft steken op 41 procent.
Meer glasvezelverbindingen
Bijna een zevende van de breedbandklanten van KPN heeft nu een glasvezelverbinding. Dat is een stijging van 31.000 abonnees en staat gelijk aan een marktaandeel van 30 procent op de glasvezelmarkt.
Mobiele telefonie
De cijfers van KPN van de mobiele markt laten dalingen zien. Het sms-verkeer laat grote verschillen zien met een jaar geleden. Vorig jaar werden er maandelijks gemiddeld nog 39 smsjes verstuurd. Nu zijn dat er nog maar 22. Ook is de klant bereidt om minder te betalen voor een abonnement. Een jaar geleden betaalde de klant nog €34. Nu is dat nog maar €32.
Helft minder winst KPN
Mede door de dalende verkoopcijfers was het geen goed eerste kwartaal voor KPN. Het eerste kwartaal van het jaar heeft KPN namelijk de helft minder winst gemaakt dan een jaar eerder. De omzet daalde met 8,8 procent.
Reacties (1)