KPN begint uitrol van nieuw tv-menu en hdr-optie, kan maanden duren

13 mei 2020 1 Minuut 16 Reacties

KPN heeft laten weten dat het begonnen is met het uitrollen van het nieuwe tv-menu. Onder meer de handmatige hdr-optie is daar onderdeel van. Vorige maand begon de telecomprovider met het testen van de interface. Ondanks dat kan het uitrollen nog maanden in beslag nemen.

KPN begint uitrol nieuwe tv-interface

Dat laat het bedrijf tegenover Tweakers weten. De uitrol van het nieuwe menu is dinsdag begonnen. Het is de bedoeling dat eerst de mensen met de Arris VIP5202-ontvanger de update krijgen. Daarna zijn klanten met andere ontvangers aan de beurt. Hoe lang deze operatie precies duurt, is niet bekend. Maar het kan volgens KPN nog maanden duren. De aanpassingen zorgen ervoor dat de tv-ontvangers ondersteuning aanbieden voor het tv-platform waar iTV-apps en -diensten momenteel al gebruik van maken.

Het idee achter de update is dat klanten straks overal dezelfde ervaring krijgen wanneer ze tv-kijken, ongeacht het apparaat waarop gekeken wordt. KPN heeft op zijn eigen website een pagina gepubliceerd waarin de provider dieper ingaat op alle veranderingen. De afgelopen maanden heeft het bedrijf veel klachten ontvangen over een eerder uitgebrachte update. Die zorgde er namelijk voor dat de hdr-stand automatisch geforceerd werd, ook wanneer de content in sdr aangeboden werd. Met deze update wordt ook dat probleem opgelost.


Laat een reactie achter

Wil je een notificatie ontvangen wanneer er (op jouw reactie) gereageerd wordt? Maak dan een account aan.

Inloggen

Reacties (9)

Rob

Rob
03 augustus 2020 om 15:54

Wanneer beginnen de werkzaamheden in Alkmaar 1824hj ?

Inloggen
W vd Bent

W vd Bent
11 augustus 2020 om 23:01

Verschrikkelijk deze menu verandering , onduidelijk, onoverzichtelijk , wat een teruggang

Inloggen
Rayner

Rayner
15 augustus 2020 om 22:39

Wat een bagger update. Alles werkt trager nu, zappen, opname starten en stoppen. Start en stop doorspoelen. Bladeren gids is ook trager. Zoeken naar content word niet onthouden. Gele info knop kon minigids verbergen 3 keer geel. Mini beeld in TV gids is weg, heel irritant allemaal. Wat een prutsers weer daar.

Inloggen
Wil Jenneskens

Wil Jenneskens
12 december 2020 om 10:14

Mee eens. Na herhaaldelijke resets van “alles” is de traagheid niet opgelost. Het schakelen van menu naar TV-kijken en alle andere akties duren minimaal 4 seconden. Het lijkt erop dat de Gids via een andere weg, als vroeger, wordt opgehaald. Het rode lampje op de TV ontvanger blijft ook veel langer aan alsof deze naar een andere weg zoekt om de gids op te halen. Deze andere route moet ook weer verlaten worden om naar de TV terug te gaan. Ik denk een server-software verandering die onterecht voor vertragingen zorgt. KPN doe er wat aan, bv, terug naar oude situatie.

Inloggen
henk

henk
20 december 2020 om 15:57

Hier hetzelfde probleem, sinds de gids is veranderd is hij zo langzaam. De gids is niet handig meer, je kunt het programma dat je aan het kijken was niet meer zien in een klein beeld.

Inloggen
Sanne

Sanne
28 december 2020 om 00:43

Dat kan je wel aanpassen bij instellingen. Dan zie je dus tijdens gids nog wel het programma in beeld.

Inloggen
Patricia

Patricia
17 augustus 2020 om 00:04

Totaal niet blij met deze nieuwe interface van KPN! Niet iedere verandering is een verbetering! En deze verandering is drama.
Kan a.u.b. de update terug gedraaid worden. Alles is traag en bij een opname die je vooruit wil spoelen krijg je de vraag wilt u de opname stoppen: ja of nee…why? Ik wil alleen de opname vooruitspoelen. Nee ik wil de oude versie terug!!!

Inloggen
Rob

Rob
30 september 2020 om 20:39

Wanneer is de nieuwe interface in Alkmaar¿

Inloggen
MJH

MJH
28 augustus 2020 om 00:55

Waardeloze verandering van televisie menu/gids.
Trager, onduidelijk, onmogelijk
TIJD ONDUIDELIJK
GEEN DOORLOPEND BEELD MEER VAN HET PROGRAMMA OP DE ZENDER VAN DAT MOMENT
NIET MEER MOGELIJK OM PROGRAMMA ALVAST TE PROGRAMMEREN OVER PAAR DAGEN LATER IN HERINNERING TE ZETTEN. HOPELOOS!!!

Inloggen
OssyBear

OssyBear
08 september 2020 om 19:35

Kan niet meer herinnering aanzetten met blauwe knop, normaal sprong hij dan over.

Niet echt een verbetering dus

Inloggen
Alice

Alice
17 oktober 2020 om 21:22

Wat een drama met de nieuwe tv interface, traag en onoverzichtelijk deze verandering is veel moeilijker.
Mag van ons direct terug gedraaid worden.

Inloggen
Saskia

Saskia
31 oktober 2020 om 12:43

Verschrikkelijk deze verandering (verslechtering) traag en extra handelingen. Is dit wat klanten willen?

Mag het weer terug?

Inloggen
Henk bos

Henk bos
01 november 2020 om 12:03

Gisteren een medewerker van KPN aan de lijn gehad. Ik heb mijn ongenoegen uitgesproken over de waardeloze update van de tv gids. De medewerker vertelde mij dat het bekend was bij de KPN en dat er aan werd gewerkt. Het lag aan de software en aan het kaste van arras. Hij kon niet vetellen hoe lang het ging duren voor het probleem was opgelost. Vind ik erg slecht van KPN. Ik kijk het nog een paar weken aan en dan ga ik overstappen naar Ziggo Goed gedaan hoor KPN

Inloggen
rotterdrammer

rotterdrammer
14 november 2020 om 09:09

herinneringen worden direct door ontvangert uitgeschakeld
wat een waardeloze update
gids traag layout slecht te lezen
kanalen storen vaak
erg jammer omdat eerder alles goed werkte

Inloggen
Co Mocking

Co Mocking
08 december 2020 om 10:37

Gisteren een medewerker aan de telefoon gehad en ook klacht naar voren gebracht over slechte update. Hij zie dat klacht hem niet bekend voorkomt en zei n.b.dat hij full time werkt daar dus raar. Als ik hier de klachten lees heeft hij gewoon gelogen tegen mij. Wat een stelletje leugenaars bij KPN.

Inloggen
Anja

Anja
21 december 2020 om 18:31

Ja klopt, dit is al maanden zo, en ze dien er niks aan. Ook bij ons is het alleen zappen al heel traag en dan wordt er ook nog eens een bevestiging gevraagd als je een bepaald programma wilt kijken. Als dit zo langer door gaat, zeg ik ook onze abbo op.

Inloggen