Klanten van Ziggo kunnen nu een extra Mediabox Next afnemen

22 juli 2019 1 Minuut 12 Reacties
ziggo-next-afb

Klanten van Ziggo kunnen vanaf nu een extra Mediabox Next afnemen voor vijf euro per maand. Je kunt tot twee extra boxen afnemen. De nieuwe Mediabox Next biedt 4k-ondersteuning en is voorzien van spraakbesturing.

Sinds vorige maand is Ziggo begonnen met het leveren van de nieuwe Mediabox Next. Deze mediabox met 4k-ondersteuning werd eerst op een veel beperktere schaal uitgerold, maar sinds vorige maand kunnen alle nieuwe klanten met een Complete- of Max-abonnement met het apparaat van start. Bestaande klanten moeten zich aanmelden om de Mediabox Next te ontvangen. Vanaf vandaag is het ook mogelijk om een extra Mediabox Next te bestellen.

Website Tweakers meldt dat klanten van Ziggo voor vijf euro per maand nu tot twee extra mediaboxen kunnen afnemen. De extra boxen zijn gelijk aan de versie die mensen krijgen als ze de nieuwe mediabox voor het eerst aanvragen. Heb je dus meerdere tv’s in huis, dan krijg je hiermee de nieuwe functies tot je beschikking op maximaal drie televisies in huis. Ziggo vraagt hiervoor vijf euro extra per maand per extra mediabox. Je moet uiteraard een geschikt Internet- en tv-abonnement hebben en per adres zijn er maximaal vijf digitale ontvangers (totaal van mediaboxen en CI+-modules) toegestaan.

Opvolger van Mediabox XL

De nieuwe Mediabox Next is de opvolger van de Mediabox XL. Deze laatste mediabox kan op veel kritiek rekenen van klanten, maar wordt nog wel ondersteund. Bestaande klanten moeten zich dan ook aanmelden voor een nieuwe mediabox, waarmee je de oudere Mediabox XL kan omruilen voor de nieuwe Mediabox Next. Het nieuwe apparaat biedt ondersteuning voor 4k en heeft een compacter design, is energiezuiniger en biedt ondersteuning voor spraakbesturing.


Laat een reactie achter

Wil je een notificatie ontvangen wanneer er (op jouw reactie) gereageerd wordt? Maak dan een account aan.

Inloggen

Reacties (7)

Sander

Sander
22 juli 2019 om 12:41

Jullie vergeten te vermelden dat je als bestaande klant met een Mediabox XL een nieuw jaarabonnement moet afsluiten, EN 20 euro aansluitkosten moet betalen om überhaupt in aanmerking te komen voor een Mediabox Next.

Inloggen
M.J.

M.J.
23 juni 2020 om 17:47

 Klanten van Ziggo kunnen nu een extra Mediabox Next afnemen …
https://www.fwd.nl/2019/07/klanten-van-ziggo-kunnen-nu-een-extra-mediabox-next-afnemen/
22 juli 2019 … Vanaf vandaag is het ook mogelijk om een extra Mediabox Next te bestellen. … Heb je dus meerdere tv’s in huis, dan krijg je hiermee de nieuwe … Je moet uiteraard een geschikt Internet- en tv-abonnement hebben en per adres … Ik heb de mediabox next net binnen met een extra box voor de slaapkamer.

Ik ben sinds mei 2020 over gestapt van KPN naar Ziggo. Helaas is onze tweede tv niet geschikt voor het gebruik met een CI kaart. Bij KPN was het wel mogelijk om een tweede media box te installeren. Waarom bij een Ziggo zakelijk abonnement wel en particulier abonnement niet.
Onderstaande onbegrijpelijk

Extra Mediabox | Ziggo Zakelijk
https://www.ziggo.nl/zakelijk/televisie/extra-mediabox
Sluit een extra Mediabox Next aan op een tweede tv en je maakt ook op kantoor of in de slaapkamer gebruik van alle functies die de box biedt.

Inloggen
robert bons

robert bons
20 januari 2021 om 15:41

ik wil graag de 1 nieuwe media box exstra 4k afnemen, voor in de slaapkamer
in de woonkomer heb ik hem all.

Inloggen
Frans

Frans
22 juli 2019 om 17:23

Er staan meer dan 300 antwoorden op tweakersnet over dit kastje. Het slaat nergens op die antwoorden. Soms hele domme en dat voor tweakersnet. Van veel heb ik geen benul van waar ze het over hebben.
Afijn 2e next box oké maar niet voor mij. Als je er 5 heb dan hou per kastje dus 50 mb over ik heb met een nu 250 mb goed beeld en geluid ik wol dit zo houden dan heb kwaliteit beeld geluid anders niet.

Inloggen
Martin

Martin
22 juli 2019 om 19:31

Dat je als bestaande klant (25 jaar) een nieuw jaarabonnement moet afsluiten bij het bestellen van de mediabox next + de extra mediabox next is absurd.

Inloggen
Angelique

Angelique
23 juli 2019 om 18:22

Wij hebben al sinds mei de nieuwe Nexbox in huis, en we hebben géén €20,- extra hoeven te betalen.
We moesten wel ongeveer €7,- extra per maand betalen om het internet hoger te zetten, maar dat was het dan ook.

Wij zijn super tevreden over de nexbox, we hebben 4 jaar lang e mediabox XL gehad, en iedere dag moesten we deze terug zetten naar de fabrieksinstelling omdat die niet werkte zoals het zou moeten zijn.
Nu hebben we nóg géén probleem gehad met de nieuwe Nexbox en kunnen we na 4 jaar eindelijk iederw avond genieten van het tv kijken

Inloggen
Djaantje

Djaantje
23 juli 2019 om 18:51

Gisteren weer eens gebeld met Ziggo
Nu het extra kastje er is wilde ik nu wel beide.
Had ook eerder gebeld hoefde toen ook geen 20 euro te betalen, maar dan had ik alleen de next 1ste box de 2de was er nog niet.
Dat ging voor mij dus niet werken.
Nu dus wel de 2de moet ik 20 euro betalen, en dus ook een nieuw jaarcontract.
Dat gaat het dus ook NIET worden.
Erg jammer, gemiste kans Ziggo.

Inloggen
roel

roel
24 juli 2019 om 12:52

Gisteren 2e mediabox next besteld ter vervanging van een normale mediabox. Kost 1 euro per maand meer ,maar dat is het mij meer dan waard. Niks over 20 euro aansluitkosten gehoord of gelezen.

Inloggen
Djurre

Djurre
24 juli 2019 om 19:20

Ik heb de mediabox next net binnen met een extra box voor de slaapkamer.
Ziet er leuk uit maar bij bestuderen (voor het aansluiten) valt me op dat ze identiek zijn en maar 1 Utp aansluiting hebben. Toch maar even gebeld en ja hoor: ook de tweede mediabox MOET met coax aangesloten worden om gewoon tv te kunnen kijken. Ik heb nu een UTP6 kabel liggen en kan dus weer een paar jaar terug met mijn infrastructuur. Denk er nu serieus over om op KPN om te schakelen. Jammer Ziggo, gemiste kans met de extra mediabox anno 2019…..

Inloggen
roel

roel
24 juli 2019 om 19:47

Die utp kabel heeft zeker wel nut, alles wat je opneemt komt in de cloud, en om dat terug te kijken heb je netwerk nodig.

Inloggen
Djurre

Djurre
26 juli 2019 om 18:58

Klopt Roel, maar waarom in vredes naam OOK een coax kabel. Dat is zo 20e eeuw….

Inloggen
Milko

Milko
24 augustus 2019 om 13:52

Zou ik niet doen, wij zijn weer terug bij Ziggo.
Veel problemen gehad met KPN.
Wifi is niet sterk genoeg.
Wij hadden glasvezel.

Inloggen