De cijfers werden tijdens de jaarlijkse Consumer Electronic Conference van GfK gepresenteerd. Een aardige side note van GfK was dat bijna iedere middelgrote tot grote fabrikant op de een of andere manier 3D biedt aan de consument. Daarnaast blijkt de gaming markt van groot belang te zijn voor de acceptatie van 3D. Volgens GfK is tweederde van de consumenten die geïnteresseerd zijn in een 3D TV fanatiek gamer, waarvan 27 procent weer aangeeft dat ze binnen één jaar een 3D TV zal aanschaffen.
De cijfers zijn binnen over hoeveel consumenten hun geld uitgeven aan 3D TV's en het lijkt erop dat de acceptatie van 3D wat langzamer gaat dan verwacht. Uit onderzoek van GfK blijkt dat er tot aan eind mei 25.000 flatscreen 3D TV's in Europa verkocht zijn. Dit lijkt niet indrukwekkend, maar besef wel dat er pas één maand 3D TV's te koop zijn! Aan de andere kant; Als je het zet tegenover de 252 miljoen 3D TV's die er dit je verkocht zouden moeten worden is het wel mager.
Reacties (0)