SBS en Ziggo streven er naar om televisiekijken steeds meer een belevenis te maken. Is het uitzenden van beelden in HD (High Definition) al een intensievere kijkervaring dan het kijken naar standaard kleurenbeelden, met 3D televisie worden de beelden nog levensechter en wordt TV kijken een intense ervaring.
Commercieel Directeur van Ziggo Marcel Nijhoff: “Enige tijd terug hebben we al aangegeven dat wij de 3D techniek hebben, maar dat er nu nog content beschikbaar moest komen. Nu SBS de zender NET 5 in 3D beschikbaar stelt, hebben wij in één keer voldoende 3D-content om met ons demokanaal te starten.” Volgens Nijhoff kan dit kanaal op termijn ook nog andere 3D content bevatten, maar vormen de programma’s van SBS nu een belangrijk deel.
André Kreuzen, Zakelijk Directeur SBS: “Met deze 3D uitzendingen willen we, samen met een aantal partners waaronder Ziggo, ervaring opdoen met 3D techniek op televisie. Er is nog veel onbekend. Zowel technisch als organisatorisch komt er van alles bij kijken en dat willen we graag in kaart brengen. We gaan een deel van de programma’s ‘opwaarderen’ naar 3D, maar ook zelf native 3D content maken. Dankzij het 3D demokanaal van Ziggo kunnen bezitters van een 3D TV het experiment meebeleven.”
Reacties (1)