André Kreuzen, Zakelijk Directeur SBS: “Hoewel we nog aan het prille begin staan van het 3D-televisie tijdperk en er nog nauwelijks geschikte 3D content beschikbaar is, willen we nu al ervaring opdoen met 3D uitzendingen. We zullen dit niet alleen doen maar ook anderen in dit experiment betrekken. Op deze manier kunnen we samen met onze partners de mogelijkheden en onmogelijkheden van 3D televisie leren kennen. Welke content is wel en welke is niet geschikt voor 3D televisie of hoe ga je om met ondertiteling als er net iets door het beeld naar buiten steekt op dezelfde plek? Doorgifte via het 3D-demokanaal van Ziggo sluit hier uitstekend bij aan”.
Alles wat je nodig hebt om het 3D demo kanaal te bekijken is een 3D bril en een 3D TV. Helaas is het softwarematig omzetten van 2D materiaal naar 3D niet uitmuntend in kwaliteit. Of dit de consument dan ook echt zal overtuigen van 3D is nog de vraag. Wij zouden graag meer native 3D programma’s terug zien.
Bron: Ziggo
Reacties (2)