Met een huis dat alsmaar slimmer wordt, wordt het leven ook een stuk eenvoudiger. Neem bijvoorbeeld de slimme koelkast die je gebruik bijhoudt en automatisch een boodschappenlijstje maakt. Zo ver is het in Nederland nog niet, maar Albert Heijn is wel begonnen met het testen van een slimme koelkastmagneet die je boodschappenlijst aanvult.
Supermarktketen Albert Heijn laat deze week weten tweehonderd klanten uit te nodigen voor de test met de Hiku, een slimme koelkastmagneet die beschikt over een scanner en een microfoon. De gadget moet je helpen je boodschappenlijst aan te vullen door de naam van producten in te spreken of de streepjescode te scannen. Eenmaal aangevuld verschijnen de te bestellen producten in de Appie-app van Albert Heijn. De producten kunnen vervolgens online besteld worden of in de winkel worden afgehaald.
Hiku zelf is geen product van de supermarktketen. Er zijn wereldwijd al diverse ketens die het product gebruiken voor hun klanten, waaronder Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Albert Heijn geeft aan dat er tweehonderd Bonuskaarthouders uitgenodigd worden om aan de test deel te nemen. Het is niet duidelijk wanneer alle klanten van de supermarkt met de slimme koelkastmagneet aan de slag kunnen.
Reacties (0)