Nest heeft in februari slecht nieuws naar buiten gebracht. Het bedrijf maakte bekend dat per 15 mei gestopt zou worden met de support voor de smart home-hub Revolv, maar pas na een klacht van Arlo Gilbert in gesprek met Medium viel de mededeling op bij een groter publiek. Slecht nieuws voor de gebruikers van het apparaat, omdat het apparaat van zo’n 300 dollar vanaf medio mei dus onbruikbaar zal zijn. Het op afstand besturen van apparaten zal dan niet langer gaan met Revolv. De keuze van Nest om de stekker uit de support te trekken, leidde tot een storm aan kritiek.
Naar aanleiding van de kritiek die Nest heeft ontvangen, heeft het bedrijf aan The Verge laten weten op zoek te gaan naar een oplossing voor de gedupeerde klanten. Wat die oplossing zal zijn, is op dit moment nog niet bekend. Het is dan ook nog onduidelijk of het bedrijf de keuze maakt om het gehele aankoopbedrag terug te betalen. Nest spoort gebruikers van het apparaat aan om contact op te nemen met de klantenservice om tot een oplossing te komen.
We’ve been working with the small number of Revolv customers on a case-by-case basis since we sent out the first customer notification in February to determine the best resolution, including compensation
Revolv overgenomen door Nest
Desondanks wordt verwacht dat niet veel personen de beschikking hebben over een Revolv. Het bedrijf werd in 2014 namelijk overgenomen door Nest, dat toentertijd al gauw besloot om het product niet langer te verkopen. Revolv werd namelijk niet zo zeer overgenomen vanwege zijn smart home-hub, maar vanwege zijn personeel. Recent werd bekend dat het achter de schermen niet lekker loopt bij Nest.
Reacties (0)