Nespresso maakt het mogelijk koffiecapsules via een stemassistent te bestellen, zonder interactie met een scherm. Het koffiemerk werkt sinds 2019 samen met Google en dit is onder meer uit die samenwerking gekomen.
Nespresso-capsules bestellen via Google Assistent
Je kunt in totaal drie dingen regelen via de stemassistent van Google.
- Het bestellen van koffie via Google Assistent: handsfree en screenfree
- Het gemakkelijk herhalen van een eerdere koffiebestelling
- Achterhalen van de track & trace code van de bestelling
De Voice-assistent van Nespresso, te gebruiken via de Google Assistent, helpt je naast het bestellen van koffie ook bij het maken van een goede koffiekeuze, inspireert je bij de creatie van verschillende koffierecepten en geeft meer inzicht over bijvoorbeeld de herkomst van koffie.
Het is bijvoorbeeld mogelijk om persoonlijk koffieadvies te krijgen dat aansluit op hoe je je op dat moment voelt en op het moment van de dag waarop je de koffie drinkt. Dit advies komt tot stand door kort een aantal vragen te stellen aan de Google Assistent.
Daarnaast vraag je informatie op over de verschillende koffierecepten en kun je meer te weten komen over de achtergrond van koffie, middels de vraag: “Hey Google, praat met Nespresso” , “Ik wil meer informatie over de Arpeggio”, te vragen. Als je door ke koffievoorraad heen bent en voorkeur geeft aan een fysiek winkelbezoek, of een recyclezak hebben gevuld, dan kun je ook via de Google Assistent de dichtstbijzijnde Nespresso Boutiques en recyclepunten vinden.
Het merk heeft een pdf-bestand aangemaakt met daarin alle stemcommando’s die je kunt gebruiken. Je vindt hem hier. Lees ook onze review van de meest recente koffiemachine die de fabrikant uitbracht.
Reacties (0)