Advertenties en Amazon
Uit het bericht blijkt dat bedrijven als Procter & Gamble en Clorox gesprekken hebben gevoerd met Amazon over adverteren op de producten. De advertenties zouden gezien moeten worden als een audio-equivalent van de producten die we bovenin de zoekresultaten van Google zien.
De webwinkelreus wil advertenties afspelen, gebaseerd op de zoekgeschiedenis van consumenten. Daaronder vallen bijvoorbeeld advertenties voor producten van bedrijven waar je eerder iets van gekocht hebt. Ook is het mogelijk dat de advertenties toegevoegd worden aan de Alexa-skills, waarmee een app van het bedrijf ook advertenties voor producten zou kunnen krijgen.
Ondanks dat dit gerucht van een betrouwbare bron als CNBC afkomstig is, spreekt Amazon de verhalen tegen. Het bedrijf stelt dat er geen plannen zijn om advertenties toe te voegen aan Alexa. Toch kan het mogelijk veel doen met advertenties: de webwinkel heeft immers talrijke gegevens van miljoenen consumenten. Op basis daarvan is het relatief eenvoudig om zeer gericht advertenties af te spelen.
Mocht het zover komen, is dat een interessante ontwikkeling, die ook wel te verwachten viel. Steeds meer consumenten maken immers gebruik van digitale assistenten om bijvoorbeeld een bestelling te plaatsen. Daarbij is het moeilijker voor fabrikanten en leveranciers om die consumenten te bereiken. Audio-advertenties vormen een oplossing hierbij.
Reacties (0)