Super Mario Run werd een aantal maanden terug al gelanceerd voor iOS-toestellen en sinds deze week kunnen ook liefhebbers met een Android-toestel aan de slag met de game. Alhoewel de verwachtingen van de Mario-game op smartphones en tablets hoog waren, blijkt de winst nu toch wat tegen te vallen.
Winst Super Mario Run valt tegen
Tatsumi Kimishima ging het gesprek aan met Nikkei Asian Review en in dat gesprek deed Kimishima een opvallende onthulling. Zo is Super Mario Run weliswaar populairder dan Fire Emblem Heroes, maar schijnt de laatstgenoemde game toch meer geld op te leveren en dat heeft waarschijnlijk te maken met het betaalmodel dat Nintendo hanteert. Waar je bij Super Mario Run na drie gratis levels direct €9,99 euro moet uitgeven om alle levels te kunnen spelen, gaat het er bij Fire Emblem Heroes anders aan toe. In die app kun je per aankoop tussen de 1,99 en 74,99 euro uitgeven. Dat freemium-model pakt tot op heden succesvoller uit dan het verdienmodel waarvoor gekozen is bij de Mario-game.
Super Mario Run-model krijgt de voorkeur
Alhoewel het verdienmodel dat Nintendo bij Fire Emblem Heroes hanteert tot op heden winstgevender is, is het niet de bedoeling dat binnenkort alle games van Nintendo op die manier werken. Het model dat bij Mario gebruikt is, heeft volgens Nikkei nog altijd de voorkeur.
Reacties (0)