Tussen april en juni van dit jaar werden er 33 miljoen tablets verkocht. Hierbij gaat het om 28,4 miljoen reguliere tablets, een daling van 14.5%. Ook hybride tablets lieten een daling zien. In het tweede kwartaal van 2017 werden er nog 38,2 miljoen tablets verscheept.
Apple en Huawei laten groei in dalende markt zien
Apple staat in de markt van de tablets nog altijd fier bovenaan. Het bedrijf liet zelfs een groei zien van 0.9% en heeft 11,5 miljoen iPads verscheept. Op ruime achterstand staat Samsung met 5 miljoen exemplaren. Een flinke daling ten opzichte van het tweede kwartaal van 2017, toen Samsung nog 6 miljoen exemplaren wist te verschepen. Huawei doet het, net als op de smartphonemarkt, ook goed in de markt voor tablets. Het bedrijf verscheepte 300.000 exemplaren meer en liet een groei van 7.7% zien. Op de vierde en vijfde plek staan Lenovo en Amazon.com, waarmee met name Amazon.com flink minder exemplaren wist te verschepen. Ook buiten de top vijf is er een flinke daling te zien.
Vrijwel iedereen beschikt inmiddels over een tablet en door gebrek aan vernieuwing is het dan ook niet noodzakelijk om elk jaar een nieuw exemplaar te kopen. Echte innovatie lijkt dan ook nodig. De nieuwe generatie zit er echter aan te komen. De nummer twee Samsung heeft deze week nog twee nieuwe tablets gepresenteerd.
Reacties (0)