Galaxy S7 Edge maar beter niet laten vallen
In een uitzending van VARA-programma Kassa blijkt dat heel wat reparatiediensten melden dat er een tekort is aan schermen voor de Galaxy S7 Edge. Het tekort zou zich enkel voor dat specifieke model voordoen, voor andere OLED-schermen zou er geen probleem met de bevoorrading zijn. Verwacht wordt dat Samsung met de moeilijke productie van de gebogen OLED-schermen niet kan volgen.
In het programma getuigen verschillende klanten dat ze hun telefoon hebben opgestuurd voor reparatie en vervolgens een teleurstellende mail terugkrijgen. In die mail wordt gemeld dat er geen nieuwe schermen meer leverbaar zijn en dat in de nabije toekomst ook niet zal veranderen. Vervolgens krijgen klanten drie opties opties. De eerste optie is een nieuwe Galaxy S7 Edge kopen aan een verlaagde prijs (zo’n € 420). De tweede keuze is zo’n zestig euro onderzoekskosten betalen en je smartphone in dezelfde staat terugkrijgen. De derde optie bestaat er uit dat de reparatiedienst je toestel gewoon bijhoudt, dat kost je dan niets.
Samsung erkent het probleem
De Zuid-Koreaanse fabrikant laat aan website Tweakers weten dat de problemen ondertussen opgelost zouden zijn. Samsung geeft aan dat er inderdaad een tekort was van zo’n twee maanden. Waarom er een tekort was wil het bedrijf niet kwijt. De woordvoerster van de firma geeft aan dat de communicatie rond het tekort beter had moeten verlopen.
Samsung werkt voor de reparaties samen met firma Dynafix, een bedrijf waar al een reportage over is gemaakt door Radar na verschillende klachten. De bovenstaande reportage over de problemen met de Galaxy s7 Edge wordt op zaterdagavond om zeven uur uitgezonden op NPO 1.
Reacties (0)