Problemen e-mail app Galaxy Tab 2 (10.1) na Android 4.2.2-update

29 november 2013 1 Minuut 404 Reacties
Galaxy-Tab-2-10-retina

Sinds 19 november wordt ook in Nederland de Android 4.2.2 Jelly Bean-update voor de Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) uitgerold maar deze update lijkt tot problemen te leiden bij verschillende gebruikers.

In onze vraag en antwoord-sectie klagen inmiddels meerdere gebruikers over het feit dat de update problemen met de e-mail applicatie veroorzaakt. Na de installatie van Android 4.2.2 Jelly Bean blijkt de standaard e-mail applicatie direct na het openen automatisch gestopt te worden. Het verwijderen van de cache of opnieuw installeren van de app biedt geen oplossing, aldus een aantal gebruikers.

Aangezien aardig wat bezitters van de tablet het probleem ervaren lijkt het een bug te zijn die door de update geïntroduceerd is. We hebben Samsung inmiddels op de hoogte gesteld van het probleem maar nog geen reactie ontvangen. Waarschijnlijk rolt de Koreaanse fabrikant op korte termijn een update uit om het probleem te verhelpen.

Mocht je een Samsung Galaxy Tab 2 (10.1) hebben en de update reeds geïnstalleerd hebben, laat hieronder weten wat je ervaringen zijn. Heb je een oplossing gevonden voor het probleem met de e-mail app? Deel deze dan met andere bezitters van de tablet via onze vraag en antwoord-pagina.

Oplossing

Totdat Samsung een update uitrolt kan het probleem handmatig opgelost worden. Een aantal gebruikers melden in de reacties de volgende oplossing;

Ga naar de Instellingen > applicatiebeheer, en kies de email-app ( staat in de kolom bij alles/4e kolom). Klik op Gegevens leegmaken, Buffer wissen en als laatste op de knop Gedwongen stoppen. Vervolgens voeg je opnieuw je account toe en moet het weer werken.

Reacties (404)