Pokémon GO nu populairder dan Twitter en Facebook

13 juli 2016 1 Minuut 0 Reacties
Pokémon Go

Mobiele gebruikers spenderen momenteel meer tijd binnen de app Pokemon GO dan binnen de apps van sociale netwerken als Twitter en Facebook. En dat terwijl het spel officieel nog niet eens wereldwijd verkrijgbaar is - wie weet gaat Pokémon Candy Crush nog voorbij.

Pokemon GO nu populairder dan Twitter en Facebook

Pokemon GO heeft een nieuwe mijlpaal te pakken. Gebruikers van mobiele apparaten spenderen momenteel meer tijd binnen de Pokemon GO-app, dan binnen de apps van sociale netwerken als Twitter, Snapchat en Facebook. Uit data van onderzoeksbedrijf Sensor Tower blijkt dat Pokemon GO-spelers zo’n 33 minuten per dagen de app open hebben. Ter vergelijking: mensen spenderen zo’n zeventien minuten binnen de Twitter-app, achttien minuten binnen de applicatie van Snapchat en 22 minuten binnen de app van Facebook.

Hoewel Pokemon GO dus momenteel één van de meest populaire spellen is, is het nog niet hét populairste spel. Boven de augmented reality-game staan nog games als Candy Crush (met een dagelijkse speeltijd van 43 minuten) en Game of War (waar spelers dagelijks zo’n twee uur in stoppen). Desondanks een indrukwekkend mijlpaal voor de game, aangezien die officieel nog niet in alle landen verkrijgbaar is. Ook wordt het spel geteisterd door serverproblemen en enkele bugs, waardoor het soms niet mogelijk is om in te loggen.

Reacties (0)