Reclame in Google Play Store
Google heeft bekendgemaakt dat het nu niet lang meer duurt voordat we advertenties in de zoekresultaten binnen de Google Play Store gaan tegenkomen. Deze advertenties verschijnen wanneer je zoekt op een bepaalde app, dan zoekt Google een app die daar op kan lijken en presenteert die hem bovenaan de lijst. Gelukkig staat er wel duidelijk bij dat het om een advertentie gaat. De reclame is eerst alleen zichtbaar voor een kleine groep mensen, maar het gaat niet lang duren voordat iedereen met toegang tot Google Play die gaat zien.
Google is de laatste tijd druk bezig met de Play Store. Het kan bijvoorbeeld nu elk moment gebeuren dat je Google Play Store-applicatie op je tablet wordt voorzien van een verse update, die de Google-zoekbalk terugbrengt. Het kan ook al zijn dat je die update al hebt ontvangen. Ben je er niet zeker van, dan kun je het aan een aantal veranderde designelementen terugzien, waaronder de witte Google-zoekbalk aan de bovenkant. Ook is het kleine vergrootglas verdwenen. Logisch, aangezien zowel het vergrootglas als de zoekbalk dezelfde functie bezitten.
En misschien was het je al opgevallen toen je in de Google Play Store zocht naar een toffe game (of je wacht elke week tot het vrijdag is, waar we rond het middaguur altijd drie suggesties geven voor games binnen een bepaald thema). Normaliter zie je op de pagina van de zoekresultaten het icoontje van de game in kwestie, diens ontwikkelaar, de sterrenwaardering, de prijs en het snelle optiesmenu, aan de rechterkant. Nu zie je er andere informatie, waaronder of de game in kwestie achievements, leaderboards of multiplayer heeft.
Reacties (1)