Google Images en Tenor
Tenor heeft diverse toetsenbordapps gebouwd voor uiteenlopende platformen. Maar belangrijk is dat het ook een gif-platform heeft ontwikkeld, dat op dat gebied als drijvende kracht voor onder meer Gboard en Facebook dient. In zijn aankondiging laat Google dan ook weten dat het de capaciteiten van de zoekmachine als het aankomt op afbeeldingen wil verbeteren. Die moet beter aansluiten op wat mensen tegenwoordig zoeken en dat zijn vooral gifjes.
“Toen we Google Images lanceerden, lag de focus op het eenvoudig vindbaar maken van foto’s en afbeeldingen op het internet. Maar naarmate het internet evolueerde en mobiele apparaten de manier waarop mensen zoeken veranderden, veranderde ook de manier waarop mensen Google Images gebruiken. Nu gebruiken mensen de dienst vooral om informatie te vinden over een onderwerp, en om zichzelf beter uit te kunnen drukken en beter te kunnen communiceren. Er wordt dagelijks naar miljoenen gifjes gezocht.”
Tenor heeft een flinke contentbibliotheek en Google schrijft dat het die zal gebruiken om de zoekmachine beter te maken. Overigens blijft Tenor bestaan als een losstaand merk en wordt het dus niet compleet opgenomen in de Google-familie. Daardoor blijft het voor Tenor ook mogelijk om de samenwerkingen met Samsung en WhatsApp voort te zetten.
Reacties (0)