Apple focust de iPad steeds meer op de zakelijke markt

25 april 2012 1 Minuut 7 Reacties
new-ipad-3

Dat de iPad ook dit jaar gewoon weer een groot succes is hadden we ook wel kunnen zeggen zonder alle cijfers, maar gisteren werd dit tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers in ieder geval door Apple bevestigd. In het eerste kwartaal van 2012 werden er bijna 12 miljoen iPads verkocht, wat 151 procent meer is dan in het eerste kwartaal van vorig jaar.

De consumentenmarkt heeft Apple dus wel aardig in handen, maar het bedrijf wil meer energie gaan steken in de iPad voor de zakelijke markt. Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers liet CEO Tim Cook weten dat 94 procent van de Fortune 500 bedrijven de iPad momenteel test of al in gebruik heeft en dat dit ook geldt voor 74 procent van de Global 500 bedrijven. Toch ligt dat percentage voor Cook niet hoog genoeg aangezien hij aangaf de komende tijd de focus vooral te leggen op de penetratie van de zakelijke markt.

Apple zal snel moeten handelen om nog heel wat bedrijven over de streep te trekken aangezien Microsoft’s Windows 8 om de hoek staat. De softwaregigant heeft al aangegeven zich vol te gaan inzetten om de zakelijke gebruiker aan een Windows tablet te krijgen en één van de maatregelen die het bedrijf al genomen heeft is een verplichte licentievergoeding voor visualisatiesoftware op iPads en Android tablets. Daarbij zouden Microsoft en Intel het officieuze doel gesteld hebben om het marktaandeel van de iPad terug te dringen naar 50 procent.

Bron: Engadget

Reacties (7)