‘Met Tidal gaat het prima’
Sinds de lancering van Tidal heeft de muziekstreamingdienst zich moeten weren tegen allerlei vormen van kritiek. De meest voorkomende is dat deze dienst meer de nadruk legt op de artiesten en minder op de consument. Die kritiek is niet alleen terug te vinden op websites en blogs, maar ook op social media, zoals Twitter. Rapper en Tidal-baas Jay Z heeft op Twitter een aantal berichten geplaatst met de hashtag #TidalFacts, om wat van die negatieve berichten weg te wassen. De boodschap: ‘Met Tidal gaat het prima’.
Tidal is doing just fine. We have over 770,000 subs. We have been in business less than one month… The iTunes Store wasn’t built in a day. It took Spotify 9 years to be successful… We are here for the long haul. Please give us a chance to grow & get better.
Maar hoeveel abonnees zijn er nu bijgekomen sinds Jay Z aan boord is? In januari gaf het bedrijf achter de diensten nog cijfers vrij over de diensten die het bezit: het ging om grofweg vijfhonderdduizend mensen. Niet veel later kocht Jay Z de service en dat betekent dat, in die maand tijd dat de dienst nu onder zijn leiding staat, er zo’n tweehonderdzeventigduizend abonnees zijn bijgekomen. In een maand tijd, is dat helemaal nog niet zo gek. Had het beter gekund? Wellicht wel, maar er is nou eenmaal veel hardnekkige kritiek op de dienst.
Bovendien schijnen grote bedrijven Tidal in een negatief daglicht te zetten, aldus Jay Z. Hij heeft echter geen bewijs om die bewering te bewijzen. Eerder kwam al wel in het nieuws dat bijvoorbeeld Apple expres zou wachten met het goedkeuren van de updates voor de Tidal-app op iOS, omdat het bedrijf uit Cupertino momenteel aan een eigen, nieuwe muziekstreamingdienst werkt en Tidal alleen maar in de weg zou staan. Dat zou er voor hebben gezorgd dat de app nu al wegzakt op de grotere applijsten; maar dit is pure speculatie.
Reacties (0)