Spotify
De aankondiging dat Spotify met Uber gaat samenwerken is niet de enige manier om te groeien voor het bedrijf. Het blijkt namelijk dat Spotify ook van plan is zich meer te gaan focussen op podcasts en iets ‘magisch’. Dat blijkt uit een developer build van de app. Beide mogelijkheden hadden niet op een beter moment kunnen komen: het bedrijf wil namelijk binnenkort de beurs op, vraagt zich af hoe het zich tegenover grote bedrijven als Apple moet neerzetten, heeft last van slechte pr als het gaat om grote muzikanten en heeft last van scepticisme.
Door meer diensten aan te bieden en daardoor meer gebruikers aan zich te binden, kan Spotify over al die drempels heengaan. Dat Spotify zich ook meer wil gaan richten op podcasts, lijkt een soort sneeuwbaleffect te zijn. Muziekstreamingdienst Deezer kondigde namelijk een tijdje geleden al aan dat het bedrijf een ander bedrijf had overgenomen, gespecialiseerd in podcasts, waardoor Deezer opeens interessanter leek dan z’n concurrenten, die daar nog niet veel mee deden. Spotify moet ook de trend – al dan niet via Deezer – hebben opgepakt.
Plus: wanneer je kijkt naar de Uber-integratie, dan is het wellicht ook te verklaren waarom Spotify zich richt op podcasts. Uit onderzoek blijkt dat gesproken radioshows erg populair zijn in de auto – één van de redenen waarom Deezer het bedrijf Stitcher dus overnam. Daarnaast introduceert Spotify later nog een functie, nu nog genaamd Magic. Wat dat precies is of wat we daar mee kunnen, is nog onduidelijk. Spotify heeft aangegeven met meer informatie te komen wanneer de tijd rijp is, dus daar horen we ongetwijfeld snel meer over.
Reacties (0)