Spotify test gesponsorde nummers in afspeellijsten

20 juni 2017 1 Minuut 0 Reacties
spotify-new-logo

Spotify test momenteel een nieuwe feature in de mobiele en desktopapp: gebruikers komen namelijk gesponsorde nummers tegen in hun afspeellijsten. Gebruikers van de muziekstreamingdienst kunnen ervoor kiezen die nummers liever niet tegen te komen.

Gesponsorde nummers in afspeellijsten op Spotify

Gebruikers van de muziekstreamingdienst Spotify zijn een nieuwe functie tegengekomen in de instellingen van de mobiele en desktopapp van de dienst, waar ze zich voor kunnen afmelden. Het gaat om gesponsorde nummers in afspeellijsten. Gesponsorde content is niet nieuw voor de streamingdienst: vorig jaar liet het bedrijf de meest populaire afspeellijsten sponsoren door bekende merken. Maar individuele nummers uitlichten en promoten is wel een nieuwe stap. De gesponsorde nummers zijn alleen zichtbaar voor gratis gebruikers.

Ook is het zo dat het nog om een testperiode gaat. Het nummer dat gesponsord is, staat dan boven de afspeellijst. Voordat het nummer wordt afgespeeld, hoor je ook de tekst ‘sponsored song’. De nummers zouden bij de muzieksmaak van de luisteraar passen, en zijn direct afspeelbaar en op te slaan. Mocht je dit niets vinden, dan kun je binnen de instellingen aangeven dat je niet mee wil doen met de test. Onlangs maakte Spotify nog bekend 140 miljoen luisteraars te hebben, waarvan zo’n veertig procent betaalt.

Reacties (0)