PlayStation 5-pre-orders waren extreem rommelig
Het officiële PlayStation-account van Sony heeft afgelopen weekend een tweet de wereld in gestuurd aangaande de pre-orderperiode van de PlayStation 5. De tweet begint met de tekst: “Laten we eerlijk zijn: PS5-pre-orders hadden een stuk beter gekund. We bieden hiervoor onze excuses aan.” Hoewel Sony beloofde dat er geen gedoe zou zijn tijdens de pre-orderperiode, was dat gedoe er wel degelijk.
Let’s be honest: PS5 preorders could have been a lot smoother. We truly apologize for that.
Over the next few days, we will release more PS5 consoles for preorder – retailers will share more details.
And more PS5s will be available through the end of the year. pic.twitter.com/h1TaGsGBun
— PlayStation (@PlayStation) September 19, 2020
Opeens waren de vooruitbestellingen woensdagochtend live gegaan bij sommige webshops, maar van tevoren was niet duidelijk bij welke shop en vanaf hoe laat. Dat was bovendien een dag eerder dan vooraf gemeld. Dat heeft erin geresulteerd dat een flink aantal gamers nu een PlayStation 5 zijn misgelopen. En dat is vervelend, aangezien er in Nederland in elk geval niet heel veel beschikbaar zijn gesteld. Verschillende gamers hebben daarom op sociale media van zich laten horen en hebben flink afgegeven op webshops en Sony, omdat de communicatie omtrent de pre-orderperiode dus echt heel slecht was.
In de komende dagen, zo belooft Sony, moeten er meer pre-orders voor de PlayStation 5 geplaatst kunnen worden. De online winkels bieden hierover informatie aan wanneer ze daarover beschikken. Het is echter niet duidelijk of je je PS5 dan ook echt op de lanceringsdatum krijgt (19 november in Nederland) of dat je nog een paar weken of maanden moet wachten. Voor het einde van het jaar moeten er in elk geval veel meer consoles beschikbaar zijn.
Reacties (0)