Netflix wil meer gaan uitproberen met documentaires
De videostreamingdienst Netflix heeft bekendgemaakt zich in de toekomst meer te concentreren op het maken en uitzenden van documentaires. Netflix wil die documentaires ook zelf presenteren en er nieuwe ideeën mee uitproberen, evenals jongeren naar zich toe trekken, die nu rondhangen op de diensten van onder meer HBO en Vice. Dat heeft de Netflix-verantwoordelijke Ted Sarandos gezegd, die toeziet op de content van de dienst.
We’re definitely being more adventurous in terms of the genres we’re going into. We are interested in being able to improve the viewing experience of whatever kind of content people are watching.
Volgens Sarandos is daarom de kans groot dat Netflix de komende twee jaar met een productiemaatschappij en mediabedrijf als Vice gaat concurreren. Dit betekent niet dat Netflix zich gaat concentreren op het brengen of uitzenden van nieuws. In plaats daarvan moeten we denken aan gedurfde documentaires als Winter of Fire en Virunga. Verder geeft het bedrijf aan liever een model als dat van Vice te kopiëren, dan zelf iets te bedenken, zoals HBO gedaan heeft, omdat dit in de loop der jaren zijn vruchten heeft afgeworpen.
Als laatste vertelt Netflix zich niet te willen op sport, aangezien ‘sport on demand niet zo spannend is als live wedstrijden’.
Reacties (0)