1.000 uur aan nieuwe content op Netflix
Netflix maakt bekend dat het bedrijf duizend uur aan nieuwe en unieke content wil produceren en uitbrengen in 2017. Dat laat productmanager Todd Yellin weten tijdens een live uitzending op internet, waar hij uitlegt dat unieke content belangrijk is voor het bedrijf in de komende jaren. Hiermee wil de dienst zich ook steeds verder distantiëren van concurrerende streamingdiensten als Amazon Prime en natuurlijk HBO, die de laatste jaren ook steeds meer unieke content maken (zoals het fenomenale Westworld, bijvoorbeeld).
Vorig jaar produceerde Netflix nog zeshonderd uur aan unieke content voor zijn videostreamingdienst. HBO liet destijds weten dat cijfer te willen evenaren, maar het is nu niet bekend of de concurrent de duizend uur ook gaat halen. Amazon heeft nog geen cijfers naar buiten gebracht. Ondanks het feit dat het bedrijf zich meer op unieke content wil richten, wil het er niet voor zorgen dat gebruikers straks door de bomen het bos niet meer zien. Door gebruik te maken van kunstmatige intelligentie kunnen gebruikers sneller vinden wat ze willen kijken.
Reacties (0)