Twee films van populaire YouTubers naar Netflix
De krant The New York Times meldt dat Netflix momenteel de rechten in handen heeft van twee films die zijn gemaakt door populaire YouTubers. De films die de betaalde videostreamingdienst mag uitzenden zijn Smosh: The Movie, van het luidruchtige kanaal over van alles en nog wat genaamd Smosh, en Bad Night, een avonturenfilm waarin twee jonge meiden voor iemand anders aan worden gezien, gemaakt door de lifestylevloggers Jenn McAllister and Lauren Luthringshausen. De films zijn bedoeld voor tieners.
Met deze films wil Netflix tieners naar zich toe trekken die de televisie niet meer als primaire bron van entertainment zien. Netflix geeft in een reactie aan dat het altijd op zoek is naar content die geschikt is voor een specifieke doelgroep, aangezien het Netflix-pakket nooit echt een ‘one size fits all’-principe heeft gekend. Netflix is tot op heden altijd open geweest over zijn ambitieuze plannen om door te groeien en heel veel keuzes die de dienst de afgelopen maanden gemaakt heeft, hebben betrekking gehad op originele content.
Het verbreden van dat belangrijke portfolio is nu in volle gang. Netflix richt zich ook op gezinnen met jonge kinderen en presenteert daarom series als Dinotrux en de reboot van Mr. Peabody and Sherman. En wanneer die kinderen wat ouder zijn geworden, dan willen ze misschien wel de herleving van de Degrassi-serie bekijken of beginnen aan Fuller House. De ouders kijken ondertussen naar volwassen content als Orange is the New Black, House of Cards of de Marvel-series, die ondanks hun roots, niet echt voor kids bedoeld zijn.
Reacties (0)