Netflix zet in op originele content en non-fictie
Volgend jaar zal er zo’n 1000 uur aan originele content verschijnen op Netflix. Dit jaar was dat nog 600 uur, in 2015 zo’n 500 uur. De sterke inzet op meer originele content gaat ook gepaard met een flinke budgetverhoging van meer dan één miljard dollar. Het Amerikaanse bedrijf zal volgend jaar dus 6 miljard dollar uitgeven aan originele content.
De streamingdienst zal ook meer gaan inzetten in wat het “programma’s zonder script” noemt, dat zijn dan vooral talkshows en reality programma’s. Als voorbeeld wordt “The Ultimate Beastmaster” gegeven, een reality programma waarin atleten elkaar proberen te verslaan in een moeilijk parcours. Onder meer Sylvester Stallone werkt er aan mee.
Ook films zullen een grotere rol gaan spelen in het aanbod van de online streamingdienst. Het bedrijf laat weten dat ondermeer de films die Adam Sandler heeft gemaakt populair zijn maar geeft geen exacte cijfers. Wel laat het bedrijf weten dat zo’n derde van de kijkers voornamelijk naar films kijkt.
Netflix directeur Sarandos laat weten dat Netflix door zijn wereldwijd bereik de kans heeft om sterk te investeren in eigen content. Ook het inspelen op bepaalde niche-markten wordt mogelijk door de grote potentiële afzetmarkt.
Bekijk ook onze vijf hacks om meer uit je Netflix-abonnement te halen.
Reacties (0)