In april van dit jaar doken er al berichten op dat Netflix zou denken aan goedkopere abonnementen waarin advertenties een belangrijke rol spelen. Netflix verkeert namelijk in zwaar weer aangezien het aantal abonnees daalt, de concurrentie toeneemt en de aandelenkoers een flinke val heeft doorgemaakt. Het bedrijf wil met nieuwe proposities weer nieuwe abonnees aantrekken.
Ceo Ted Sarandos heeft op het Cannes Lions-filmfestival voor het eerst officieel bevestigd dat Netflix op termijn met een goedkoper abonnement komt. Binnen dat abonnement, dat waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan de 8 euro voor het huidige goedkoopste abonnement, krijgen kijkers tijdens het streamen van films en series advertenties te zien. Het abonnement is volgens Sarandos vooral gericht op consumenten die minder willen betalen en daarom advertenties voor lief nemen.
Het tonen van advertenties binnen streamingdiensten waarvoor je een abonnement dient af te sluiten is nog geen bewezen succesformule. Partijen zoals Discovery+, Paramount+ en HBO Max doen dit in een aantal landen al en Disney+ zou erover nadenken.
Reacties (0)