76 miljoen mensen hebben tenminste 2 minuten van The Witcher bekeken

22 januari 2020 1 Minuut 3 Reacties
witcher-serie-netflix

Videostreamingdienst Netflix heeft bekendgemaakt dat 76 miljoen mensen tenminste twee minuten van The Witcher-serie gekeken hebben. Daarmee is dit het meest bekeken eerste seizoen voor Netflix. Hiervoor heeft de dienst wel z'n meetmethode aangepast.

The Witcher is populair onder Netflix-kijkers

Voorheen keek Netflix naar het aantal mensen dat tenminste zeventig procent van een aflevering bekeken had. Nu is dat aangepast naar ‘tenminste twee minuten van de serie bekeken hebben’. Als kijkers voorbij die grens gaan, dan is de keuze voor het kijken van de serie bewust geweest, aldus de videostreamingdienst. Platformen en sites als BBC, YouTube en de New York Times gebruiken dezelfde methode om te bepalen of content in de smaak valt of niet. De echte reden is natuurlijk dat Netflix zodoende zijn kijkcijfers kan verbeteren. Door gebruik te maken van deze methode zijn de kijkcijfers ineens 35 procent hoger dan voorheen.

Hoe je het ook wendt of keert: 76 miljoen kijkers is een gigantisch aantal en dit is voor Netflix genoeg om te blijven investeren in de serie. Ceo Reed Hastings heeft gezegd dat The Witcher een serie is die zich seizoen na seizoen zal blijven ontwikkelingen. Nog voordat seizoen één online stond, werd bekendgemaakt dat seizoen twee al in de maak is — dus het vertrouwen is er. De film 6 Underground heeft mogen rekeken op 83 miljoen kijkers in de eerste week. Ter vergelijking: The Irishman had er slechts 40 miljoen, maar dat cijfers is gemeten volgens de oude methode.

Reacties (3)