In 2013 stond Loewe al voor hetzelfde probleem, waarna een groep investeerders het bedrijf overnam.
Volgens Ralf Vogt, de CEO van Loewe, is de trend in de high-end tv-markt momenteel negatief. In het afgelopen kwartaal merkte het bedrijf een krimp van zo’n 20 procent. De belangrijkste oorzaak hiervoor is de geleidelijke maar voortdurende daling van de prijzen. Ook de prijzen van oled-tv’s komen steeds lager te liggen. Waar tot voor kort nog aardige marges op premium oled tv’s gedraaid konden worden is de winst door de hevige concurrentie nu marginaal.
Vogt geeft aan dat het management van Loewe van plan is om het bedrijf te herstructureren, met de focus op meer efficiëntie en een functionele structuur. Er zouden geen negatieve gevolgen zijn voor de 500 werknemers van het bedrijf. In februari sloot Loewe, ooit een pionier op het gebied van televisie, nog een overeenkomst met het Japanse Toyoichi. Dankzij deze overeenkomst heeft het Duitse bedrijf de levering van lcd-panelen en andere componenten veiliggesteld. Afgelopen oktober introduceerde het bedrijf nog nieuwe modellen in de bild 2-serie, voorzien van een soundbar.
Reacties (5)